فواید نان جو مضرات نان جو خواص نان جو در درمان بیماری

فواید نان جو مضرات نان جو خواص نان جو در درمان بیماری

فواید نان جو

?کمک به لاغری
?مفید برای کم خونی
?حفظ شادابی پوست
?کمک به آرامش اعصاب
?مفید برای سلامت قلب
?پاکسازی دستگاه گوارش
?جلوگیری ازسفید شدن مو

نان جو چیست

در صورتی که نان جو کم نمک تهیه شود شامل جلوگیری از تولید چربی های زیان آور در خون، تنظیم فعالیت دستگاه گوارش، تعدیل فشار خون، تحریک انسولین سازی در بدن و کاهش قند خون، پاکسازی دیواره های معده و روده از ذرات آلوده کننده، مقابله با رشد تومور در بدن، جلوگیری از چاقی، حفظ شادابی و زیبایی پوست به علت وجود ویتامینهای گروه ب در آن و تقویت حافظه است.

امروزه جو به دلیل تاثیری که در پیشگیری، کنترل و درمان بیماری های غیر واگیر دارد، به عنوان «اکسیر سلامت» نیز شناخته شده است. کاربرد جو در تهیه سوپ و غذای تکمیلی کودکان نیز بسیار مفید است. نان جو به دلیل وجود فیبر خود مقدار زیادی از آب بدن را جذب می کند، بنابراین مایعات و آب فراوانی باید نوشیده شود. این نان به دلیل غنی بودن از ویتامین های B به آرامش اعصاب کمک می کند.فواید نان جو

فواید نان جو, مضرات نان جو ,خواص نان جو در درمان بیماری ,مصرف نان جو, نکات مصرف نان جو ,خواص درمانی نان جو,فواید و خواص نان جو, میزان مصرف نان جو ,نان جو

خواص نان جو در درمان بیماری ها فواید نان جو

  • مصرف نان جو تاثیر زیادی در کنترل و پیشگیری از بسیاری بیماری ها به ویژه بیماری هایی که با چاقی در ارتباطند، دارد. برخی از مهمترین خواص درمانی نان جو به شرح زیر میباشد:
  • مصرف نان جو به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از ویتامین ب در ایجاد آرامش موثر است.
  • نان جو دارای فیبر فراوان است و برای درمان یبوست بسیار مفید میباشد.
  • نان جو حاوی مواد ضد سرطانی است که قادر به سرکوب عوامل سرطان به ویژه پیشگیری از بروز سرطان در بستر روده‌هاست. همچنین مصرف نان جو به رفع تومورهای سرطانی کمک میکند.
  • یکی از خوان نان جو شاخص گلیسمی پایین آن است. ازا ین رو مصرف آن برای بیمارن دیابتی مفید است. با مصرف این نان، افراد دیابتی دیرتر گرسنه شده و کمتر به خوردن شیرینی تمایل خواهند داشت.
  • نان جو برای بیماران قلبی عروقی بسیار مفید است. خواص نان جو به کاهش کلسترول بد خون کمک میکند و به دلیل دارا بودن پتاسیم برای بیمارن مبتلا به فشار خون بالا نیز مفید است.
  • مصرف نان جو به ویژه نان جو سبوسدار از سفید شدن زودرس موها پیشگیری میکند.
  • مصرف نان جو برای تقویت حافظه مفید است.
  • املاح و مواد معدنی موجود در نان جو به افزایش سلامت و استحکام استخوانها کمک شایانی میکند. همچنین با مصرف این نان، نرمی استخوان کودکان از بین می رود.

خواص نان جو برای یبوست

بر اساس پژوهش های مختلف ، سبوس غنی ترین منبع غذایی فیبر و الیاف گیاهی محسوب می شود. این فیبر و الیاف را که بیشتر مواد سلولزی و همی سلولزی می باشد و مصرف آن موجب افزایش حجم مدفوع می گردد. افزایش حجم مدفوع عامل اساسی مبارزه با یبوست و بیماری کولون و پیدایش سرطان کولون می باشد.

نان جو و دیابت فواید نان جو

یک کارشناس تغذیه معتقد است، افراد مبتلا به دیابت نباید نان جو مصرف کنند.

مریم شیرمستی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با اشاره به وجود انواع مختلفی از نان از جمله نان سنگک، لواش، بربری، ساجی، رژیمی و … گفت: اگرچه رکن اساسی همه نان‌ها آرد گندم است، اما برخی از انواع نان ها سبوس و در نتیجه میزان ویتامین‌های گروه B بیشتری دارند.

وی معتقد است، نان جو می‌تواند در کاهش کلسترول، تری گلیسرید و اسید اوریک خون مفید باشد.

این کارشناس تغذیه مصرف نان جو برای افراد مبتلا به دیابت را ممنوع خواند اعلام کرد: قند موجود در نان جو قند “مالت” است که سریع به گلوکز تبدیل می شود.فواید نان جو

فواید نان جو, مضرات نان جو ,خواص نان جو در درمان بیماری ,مصرف نان جو, نکات مصرف نان جو ,خواص درمانی نان جو,فواید و خواص نان جو, میزان مصرف نان جو ,نان جو

نان جو در ایام روزه داری

 نان جو همچنین  به دلیل وجود کربوهیدرات های پیچیده می تواند از بروز گرسنگی در ساعات روزه داری پیشگیری کند. بنابراین مصرف این نان در زمان سحر توصیه می شود.

مضرات نان جو

نان جو به دلیل داشت مقادیر بالای فیبر، مقدار زیادی از آب بدن را جذب می کند، بنابراین لازم است همراه با مصرف آن، مایعات و آب فراوانی نوشیده شود.
رژیمی بودن نان جو و کمک به لاغری، به این معنا نیست که چون این نان بی ضرراست، فرد می‌تواند هر چه قدر می‌خواهد بخورد. مصرف نان جو زمانی مفید است که به جای سهم نان روزانه‌ استفاده شود.

نکات احتیاطی در مورد مصرف نان جو

  1. نان جو به دلیل داشت مقادیر بالای فیبر، مقدار زیادی از آب بدن را جذب می کند، بنابراین لازم است همراه با مصرف آن، مایعات و آب فراوانی نوشیده شود.
  2. رژیمی بودن نان جو و کمک به لاغری، به این معنا نیست که چون این نان بی ضرراست، فرد می‌تواند هر چه قدر می‌خواهد بخورد. مصرف نان جو زمانی مفید است که به جای سهم نان روزانه‌ استفاده شود.
  3. برخی از افراد ممکن است به پروتئین گلوتن موجود در نان جو دارای حساسیت باشند و در صورت مصرف آن دچار بیماری به نام سلیاک گردند. این افراد بایستی نان جو و سایر فرآورده های آن را از رژیم غذایی خود حذف نمایند.
ارسال شده در تاریخ 13 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 5,217
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.