مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن غذا باعث تخریب دندان ها می گردد

مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن غذا باعث تخریب دندان ها می گردد

مسواک زدن,  تخریب دندان ها , عوامل خراب شدن دندان ها , مسواک کردنبلافاصله پس از خوردن غذا  , بهترین زمان مسواک زدن ,

?مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن غذا نه تنها سودی ندارد بلکه باعث تخریب دندان ها می گردد، مسواک زدن را 30 دقیقه پس از غذا خوردن به تعویق بیندازید!

مسواک زدن, تخریب دندان ها , عوامل خراب شدن دندان ها , مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن غذا , بهترین زمان مسواک زدن ,

«مسواک کردن دندان‌‌ها در زمان نامناسب به ویژه تا 20 دقیقه پس از اتمام غذا، می‌تواند موجب نفوذ بیشتر اسید به دندان‌ها شود و روند پوسیدگی آنها را بسیار سریع‌تر کند.»

سرویس علمی – فناوری جام نیوز با انتشار مطلب فوق آورده است: «بسیاری از مردم، بیش از میزان توصیه شده در روز، بخصوص بعد از وعده‌های غذایی خاص، مسواک می‌زنند، اما دندانپزشکان هشدار دادند که مسواک زدن بیش از حد و همچنین مسواک زدن در زمان نامناسب، ممکن است مضرات بیشتری داشته باشد.

محققان همچنین ناکید می‌کنند که مسواک کردن نیم ساعت پس از خوردن وعده غذایی یا نوشیدن یک فنجان قهوه، ممکن است آسیب‌هائی به دندان شما وارد نماید.

بعد از مصرف نوشیدنی‌های اسیدی یا گازدار، مینا و لایه زیرین مینای دندان به نام عاج دندان با اسید این نوشیدنی‌ها می‌سوزد. مسواک زدن در زمان غیرمناسب بخصوص 20 دقیقه بعد از وعده غذایی، می‌تواند موجب راندن اسید به عمق بیشتر دندان و پوسیده شدن سریع‌تر دندان در مقایسه با وضعیت عادی شود.

دکتر هوارد گامبل، رئیس آکادمی دندان‌ پزشکی در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت: با مسواک کردن ، اسید به لایه‌های عمیق مینا و عاج دندان وارد می‌شود.

تحقیقات نشان داده است که در صورت مسواک کردن در نیم ساعت پس از نوشیدن نوشیدنی اسیدی، دندان سریع‌تر خراب می‌شود.

ارسال شده در تاریخ 13 می 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,518
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.