‍ کیک رژیمی بدون فر طرز پخت ‍ کیک رژیمی بدون فر با استفاده از ماهیتابه دو طرفه

‍ کیک رژیمی بدون فر طرز پخت ‍ کیک رژیمی بدون فر با استفاده از ماهیتابه دو طرفه

‍ کیک رژیمی بدون فر ‍ ,تزئین کیک رژیمی بدون فر , طرز پخت ‍ کیک رژیمی بدون فر ,پخت کیک با استفاده از ماهیتابه دو طرفه

✏️مواد لازم

?تخم مرغ ۴ عدد

?شکر ۱۰۰ گرم

?آرد ۱.۵ پیمانه

?آب ۱/۴ پیمانه

?بیکینگ پودر ۱/۲ قاشق مربا خوری

? @cookit

♨️طرز تهیه

‍ کیک رژیمی بدون فر ‍ ,تزئین کیک رژیمی بدون فر , طرز پخت ‍ کیک رژیمی بدون فر ,پخت کیک با استفاده از ماهیتابه دو طرفه  کیک بدون فر

?برای تهیه این کیک از ماهیتابه رژیمی ( ماهیتابه دو طرفه ) استفاده می کنیم. ابتدا ماهیتابه رو با قلمو و یک ق س روغن مایع چرب می کنیم . بعد آرد می پاشیم و درنهایت آرد اضافی اونو خالی می کنیم.

?زرده و سفیده تخم مرغ رو از هم جدا می کنیم. سفیده تخم مرغ رو خوب هم می زنیم بطوریکه وقتی ظرفمون رو برمی گردونیم از ظرف نریزه. سپس در دو سه مرحله شکر رو اضافه کرده و هم می زنیم.

?سپس زرده ها رو دونه دونه اضافه کرده و هم می زنیم . هر زرده رو 10 ثانیه هم می زنیم . با آخرین زرده وانیل هم اضافه می شه و در نهایت آب می ریزیم و هم می زنیم .لزومی نداره زیاد هم بزنید فقط در حد مخلوط شدن .

?آبی که استفاده می شه آب شیر معمولی هست . سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر رو داخل مایه الک می کنیم و با لیسک هم می زنیم و در نهایت داخل ماهیتابه میریزیم .برای پخت این کیک شعله گاز رو کم کنید.

?حتما از شعله پخش کن استفاده کنید بعد از نیم ساعت ماهیتابه رو برگردونید .بعد از اینکه بوی کیک در اومد می تونید در ماهیتابه رو باز کنید .برای اینکه سمت دیگه کیک هم طلایی بشه می تونید کیک رو به سمت مقابل ماهیتابه برگردونید و کمی بهش حرارت بدید. بلافاصله بعد از اینکه پخت کیک تموم شد از ماهیتابه خارج کرده و برش بدین تا کیکتون خمیر نشه .

?سایر نکات

?برای اینکه بدونید کیک پخته یا نه . می تونید از یه خلال دندون جهت تست استفاده کنید

 

ارسال شده در تاریخ 7 مارس 2018 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 2,528
دیدگاه خود را ارسال کنید ( ۱ دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

  • عالی بود کیک رژیمی بسیار خوب و خوش مزه ای بود ممنون

  • ©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.