مزایای گرم نگهداشتن پاها برای سلامت کلی بدن در فصل سرما

مزایای گرم نگهداشتن پاها و سلامت سیستم ایمنی بدن

مزایای گرم نگهداشتن پاها حفظ گرمای پاهای خود در طول ماه‌های زمستان تنها برای سلامت و راحتی خوب پا مهم نیست, بلکه برای سلامت کلی خوب نیز مهم است.

گرم نگهداشتن پاها باعث جلوگیری از لخته شدن خون در پاها شده و از سکته صبحگاهی جلوگیری می کند.

♻️در زمستان پاهایتان را با کرسی گرم نگهدارید.

متخصصین پا می‌گویند که پاهای سرد می‌توانند سیستم ایمنی شما را ضعیف کنند و همچنین می‌توانند مشکلاتی را با شرایط خاص سلامتی مانند دیابت ایجاد کنند. پوشیدن کفش مناسب در طی ماه‌های زمستان, به ویژه هنگام شرکت در فعالیت‌های زمستانی بیرونی, می‌تواند به پیش‌گیری از بیماری و آسیب کمک کند

مزایای گرم نگهداشتن پاها

گرم شدن عمومی بدن:

این پاها تاثیر زیادی در رابطه با این که چقدر احساس می‌کنیم گرم است دارند. پاها مانند دست‌ها یک ناحیه سطح بزرگ و تعداد زیادی از سلول‌های خونی دارند. هم چنین، از آنجا که پاهای ما در انتهای بدن ما قرار دارند و از تعداد زیادی ماهیچه تشکیل نمی‌شوند، آن‌ها در معرض خنک کردن سریع‌تر از قسمت‌های دیگر بدن هستند. با گرم کردن پاها، می‌توانیم به سرعت بقیه بدن را گرم کنیم، و به ما کمک می‌کند تا وقتی که در سرما هستیم، ما را راحت نگه داریم.

سلامت سیستم ایمنی:

محققان به تازگی پاهای سردی را به مشکلات سیستم ایمنی مرتبط کرده‌اند. افراد مبتلا به پاهای سرد، واکنش ایمنی کمتری نسبت به بیماری و بیماری داشتند. تحقیقی که در سال ۲۰۰۵ انجام شد نشان داد که افراد ۳۰ درصد بیشتر از ۲۰ دقیقه یا بیشتر در طول فصل انفلانزا مبتلا به آنفولانزا خواهند شد. یک دلیل ساده برای این کار وجود دارد وقتی پاها سرد باشند، رگ‌های خونی در پاها منقبض می‌شوند و منجر به کاهش جریان خون می‌شوند. کاهش جریان خون منجر به کاهش تولید گلبول‌های سفید خون می‌شود و به عنوان سلول‌های خونی سفید، روش اولیه مقابله با عفونت، کاهش کارایی در نقش خود منجر به توانایی ضعیف برای دفع بیماری می‌شود.

دیابت نوع زمستانی و مراقبت از پا

اگر شما مبتلا به دیابت هستید، مهم است که از پاهای خود مراقبت کنید. افراد دیابتی در معرض خطر بالایی برای توسعه مشکلات عمده پا هستند. این مشکلات اغلب به عنوان مشکلات جزئی آغاز می‌شوند که نادیده گرفته می‌شوند و در نهایت به شرایط سلامتی جدی تبدیل می‌شوند. شرایط پا مربوط به دیابت، نزدیک به یک چهارم تمام ویژگی مربوط به این بیماری است. حدود ۱۵ درصد از بیماران مبتلا به دیابت به سرطان مبتلا می‌شوند و در نهایت ۳ درصد از آن‌ها باید پای، پنجه یا پای قطع‌شده داشته باشند.

در شرایط آب و هوای سرد، افراد مبتلا به دیابت باید به دقت بر سلامت پاهای خود نظارت داشته باشند. آن‌ها باید هر گونه خراش، بریدگی، تغییر در رنگ پوست را چک کنند. این شرایط ممکن است التیام پیدا کند، اما آن‌ها می‌توانند منجر به مشکلات مختلفی نظیر عفونت‌های پوستی و زخم شوند و حتی ممکن است به قطع عضو نیز نیاز داشته باشند.

هنگام انتخاب کفش زمستانی باید کفش‌هایی را انتخاب کنید که پاهای خود را گرم نگه دارید و آسایش کافی فراهم کنید. دیابتی‌ها باید از کفش‌هایی اجتناب کنند که خیلی محکم هستند چون این می‌تواند جریان خون را به پاها محدود کند. آن‌ها همچنین باید از کفش‌هایی که در رطوبت قفل می‌شوند اجتناب کنند و مطمئن باشند که جوراب‌های آن‌ها به آن‌ها کمک می‌کند که از رطوبت اضافی جلوگیری کنند. متخصصان پیاده به پوشیدن جوراب‌های پشمی با جوراب‌های پلی پروپیلن در زیر برای جلوگیری از ایجاد رطوبت اضافی توصیه می‌کنند.

پاهایتان را گرم نگه دارید.

از داشتن پاهای برهنه خودداری کنید. همیشه جوراب, کفش یا کفش بپوشید.

پاهایتان را روی تخت نگه دارید. اگر پاهای شما در شب سرد شود, برای پوشیدن جوراب به رختخواب بروید.

جوراب و پاهای خود را خشک نگه دارید. هنگام بیرون رفتن کفش ضد آب بپوشید.

پاهایت را بالا بگذار. هوای گرم بالا می‌رود, بنابراین پاهای خود را روی یک چارپایه بالا نگه دارید چون سطح زمین به احتمال زیاد جالب‌ترین قسمت یک اتاق است.

از جوراب‌های پشمی استفاده کنید. جوراب پشمی یا جوراب‌های پشمی که حاوی مواد عایق در زمستان هستند و جوراب‌های نخی در تابستان به عنوان پنبه تهویه بهتری برای خنک نگه داشتن پاهای خود فراهم می‌کند.

حرکت کنید. پاهای خود را به اطراف حرکت دهید تا خون را به پای خود نگه دارید.

ارسال شده در تاریخ 25 نوامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 66
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و استفاده از مطالب سایت فقط با ذکر نام و لینک منبع مجاز است