مشکلات ناشی از نداشتن خواب کافی و راحت اهمیت خواب را بدانیم

مشکلات ناشی از نداشتن خواب کافی و راحت اهمیت خواب را بدانیم

مشکلات ناشی از نداشتن خواب کافی

کسی که خواب راحت و کافی ندارد، زیر چشمانش گرد میرود و سیاه میشود، پوستش کدر میشود و لک هایش را بیشتر نمایان میکند و ماهیچه های صورت هم شل و وارفته میشوند و سفتی لازم را ندارند !

مشکلات ناشی از نداشتن خواب کافی, اهمیت خواب را بدانیم,تاثیر خواب بر سلامت بدن ,عواقب نداشتن خواب راحت و کافی ,رابطه و خواب و سلامت پوست

عوارض ناشی از نداشتن خواب کافی برای سلامتی

 تحریک پذیری :

یک گروه تحقیقاتی علمی اعلام کرد :شکایات مربوط به تحریک پذیری و بی ثباتی [عاطفی] پس از شبی بیخوابی معمول است.آنها این را از شکایات گروهی از ساکنین تحت درمان و پیگیری وضعیت بیخوابی آنان دریافتند. این مطالعه نشان داد که اثر عاطفی منفی حوادث ناگوار – چیزهایی مانند از هم گسیختگی در حال انجام کاری- با فقدان خواب تقویت می شود.

سردرد :

دانشمندان هنوز دقیقا نمی دانند که چرا محرومیت از خواب باعث سردرد می شود، اما پزشکان بیش از یک قرن متوجه این موضوع شده اند.میگرن ها می توانند ناشی از شب های بیخوابی باشند و 36 تا 58 درصد افراد مبتلا به آپنه خواب از خواب با سردرد صبحگاهی بی دلیل بیدار می شوند.

تاثیر کم خوابی در یادگیری

 ناتوانی در یادگیری :

بیخوابی به مدت طولانی، در میان نوجوانان موضوع بحث بوده ، یک مطالعه از دانش آموزان دبیرستان نشان داد ،که “تاخیر در شروع مدرسه به مدت یک ساعت، از حدود 7:30 تا 8:30، نمرات آزمون استاندارد را با حداقل 2 نمره در ریاضی و 1 نمره در روخوانی افزایش می دهد.”اما موضوع فقط بچه ها نیستند، حافظه کوتاه مدت، یکی از اجزای مهم یادگیری است و محرومیت از خواب باعث اختلال در توانایی داوطلبان بالغ در یادآوری کلمات که در روز قبل نشان داده شده است، را نشان می دهد. در تحقیقی دیگر، محققان دریافتند ،که در حالی که افراد بیش از یک بار به انجام کاری می پردازند، برای بار دوم سعی در بهتر انجام دادن آن دارند و این درست نیست ،اگر پس از اولین بار آنها را بیدار نگه دارید، مگر اینکه دوباره آنها قبل از انجام دوباره آن، بخوابند.

دید ضعیف : مشکلات ناشی از نداشتن خواب کافی

محرومیت از خواب با دید تونلی، دو-بینی و تاری دید همراه است هر چه بیشتر بیدار بمانید، اشتباهات بصری بیشتری را تجربه خواهید کرد و بیشتر احتمال دارد که احساسات کاملاً توهمی را تجربه کنید.

تاثیر خواب ناکافی بر سلامت قلب

 بیماری قلبی :

هنگامی که محققان افراد را به مدت 88 ساعت بیدار نگه می داشتند، فشار خون آنها زیاد نرمال نبود اما حتی افرادی که مجاز به خواب 4 ساعت شبانه بودند ،در مقایسه با افرادی که 8 ساعت برایشان در نظر گرفته بودند میزان ضربان قلب شان بالاتر بود. غلظت پروتئین واکنش C، نشانگر خطر بیماری قلبی، در افرادی که به طور کامل و به طور جزئی محروم از خواب بوده، افزایش یافت.

عفونت:

می دانید این عملی است که، سیستم ایمنی بدن شما انجام می دهد، جایی که یک نوع زخم باز داشته باشید، آن محل بلافاصله عفونت نمی کند ، محرومیت طولانی مدت از خواب و حتی یک شب بی خوابی، می تواند مانع دفاع طبیعی بدن شما در برابر میکروارگانیسم ها شود.

آیا خواب ناکافی بر تصمیم گیری در شرایط اقتصادی تاثیر می گذارد

 ریسک پذیری اقتصادی:

برنامه ریزی برای ایجاد برخی تغییرات در مجموعه شما؟ ممکن است بخواهید اطمینان حاصل کنید ،که شما به خوبی استراحت کرده اید. محققان نتیجه گرفتند:”یک شب محرومیت از خواب، باعث تغییر استراتژی در زمان تصمیم گیری شد، به طوری که داوطلبان سالم ، از دفاع در برابر ضرر و زیان به دنبال برنامه ای برای افزایش سود رفتند.”

عدم تمرکز:

مشکلی با توجه کردن و خواندن یا گوش دادن به چیزی دارید؟ در کشمکش هستید ،با هر چیزی که نیاز به تمرکز واقعی دارد؟ محققان، خاطر نشان کرده اند که کارهایی که نیاز به توجه دارند، به خصوص به کم خوابی حساس هستند. اگر بخواهید هشیار و متوجه باشید، نیاز به خواب کافی یک امر مسلم است در غیر این صورت، شما وارد حالت ناپایداری که در عرض چند ثانیه متغیر است و نمیتوان آن را به طور کامل بیدار یا خواب شناخت، می شوید و توانایی شما برای توجه بیشتر در بهترین حالت باز هم متغیر است.

ارسال شده در تاریخ 23 ژوئن 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع سلامتی
بازدید : 1,029
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.