شایع ترین دلیل ایجاد کبد چرب و راههای داشتن کبد سالم

شایع ترین دلیل ایجاد کبد چرب و راههای داشتن کبد سالم

شایع ترین دلیل ایجاد کبد چرب , راههای داشتن کبد سالم, پیشگیری از شایع ترین دلیل ایجاد کبد چرب ,چگونه کبد سالم داشته باشیم , پیشگیری ابتلا به کبد چرب ,علت کبد چرب ,راههای رفع کبد چرب

?? شایع ترین دلیل ایجاد ڪبد چرب

?آب خوردن بین غذا
?استرس
?مصرف الڪل
?داروهای تقویت جنسی خودسرانه
?مصرف دارو بیش ازحد معمول،مصرف لووستاتین ها
?مصرف غذاهای فست فودی

 

کبد بزرگترین عضو داخلی بدن به شمار می رود.این عضو به ذخیره انرژی و حذف سموم کمک میکند .کبدهمچنین نقش مهمی در فرآیند گوارش و دستگاه هاضمه و متابولیسم مواد غذایی به عهده دارد، کمک می کند که ریزمغذی های حیاتی به اشکال و انواع قابل استفاده برای بدن تبدیل شوند و بیش از 500 عمل مختلف را انجام می دهد.

شایع ترین دلیل ایجاد کبد چرب انباشته شدن چربی در سلول های کبدی می تواند به التهاب این سلول ها منجر شود. در صورت بروز اختلال در آن، چربی در کبد رسوب کرده و موجب بروز کبد چرب می شود.
کبد طبیعی حاوی حدود پنج گرم چربی در 100 گرم وزن خود می باشد. هر گاه مقدار چربی بیش از پنج درصد وزن آن افزایش یابد به این حالت «کبد چرب» گفته می شود.
کبد قادر به تولید مجدد خود می باشد. وجود 20- 10 درصد از کل کبد برای ادامه ی حیات کافی است؛ ولی با خارج کردن آن از بدن، مرگ در عرض24 ساعت اتفاق می افتد.
کبد صفرا تولید می کند، نمک های صفراوی برای هضم و جذب چربی و ویتامین های محلول در چربی استفاده می شوند و بیلی روبین محصول نهایی انهدام گلبول های قرمز، در کبد ترکیب شده و از طریق صفرا دفع می شود.

شایع ترین دلیل ایجاد کبد چرب , راههای داشتن کبد سالم, پیشگیری از شایع ترین دلیل ایجاد کبد چرب ,چگونه کبد سالم داشته باشیم , پیشگیری ابتلا به کبد چرب ,علت کبد چرب ,راههای رفع کبد چرب

درمان بیماری کبد چرب
مهم‌ترین روش درمانی در بیماری کبد چرب، رفع علت زمینه‌ای بروز بیماری است.
به گفته دکتر دریانی، تغذیه و رژیم غذایی مناسب، کاهش وزن در افراد چاق، ترک مصرف مشروبات الکلی، کنترل بیماری دیابت، کاهش چربی‌های خون و تغییر در شیوه زندگی و انجام فعالیت بدنی، مهم‌ترین اصول درمان بیماری کبد چرب است.
بی‌شک در صورت درمان کبد چرب می‌توان مانع پیشرفت ضایعه کبدی شد. با در پیش گرفتن سبک زندگی سالم می‌توان وزن بدن را در حد مطلوب نگاه داشت و از یکی از عوامل اصلی بروز بیماری کبد چرب یعنی چاقی جلوگیری کرد.

پیشگیری از ابتلا به کبد چرب
توجه و رعایت نکات زیر به پیشگیری از ابتلا به کبد چرب کمک می‌کند:
انتخاب سبک زندگی سالم

مصرف نکردن مشروبات الکلی
پیگیری یک برنامه تدریجی و مستمر کاهش وزن در صورت لزوم

به حداقل رساندن مصرف شکر، کاهش مصرف غذاهای سرخ کردنی
رعایت رژیم غذایی متعادل سرشار از فیبر و دارای چربی‌های اشباع شده کمتر
گنجاندن ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، شنا و نرمش‌های کششی در برنامه روزانه (حداقل چهار روز در هفته)

ارسال شده در تاریخ 21 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,386
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.