درمان اسهال در کودکان مهمترین اقدامات در درمان اسهال

درمان اسهال در کودکان مهمترین اقدامات در درمان اسهال

درمان اسهال در کودکان

اولین و مهمترین اقدام در درمان اسهال قبل از دارو درمانی جایگزینی مایع از دست رفته است

✅که به شدت اسهال و کاهش آب بدن بستگی دارد.
آب جوشیده، آب سیب طبیعی دوغ کم چرب بدون گاز، چای

درمان اسهال در کودکان, مهمترین اقدامات در درمان اسهال,اسهال کودکان , رفع و بهبود اسهال کودکان,علایم اسهال کودکان , اسهال نوزادانو درمان ,عوارض اسهال کودکان

کودکان معمولا مدفوع شل را تجربه می کنند که اسهال نیست. در صورتیکه اگر کودک بیش از معمول همیشه دفع مدفوع داشته باشد و موفوع آن آبکی باشد احتمال ابتلا به اسهال زیاد است. اگر کودک شما دفع مدفوع شل داشته باشد او دارای اسهال ملایم است. درحالیکه این مدفوع در چندبار در روز باشد اسهال شدید میشود. چه اسهال شدید باشد و چه ملایم، اسهال در کودکان هشداری است برای مراقبت بیشتر مادر. اسهال به تنهایی نگران کننده نیست مگر اینکه باعث دهیدراته شدن بدن کودک شود. در حقیقت هیدراسیون عارضه اصلی اسهال است. اگر کودک شما فعال است و مدام دور خانه می چرخد و آب می خورد کمتر نگران خواهید بود. اسهال معمولا در چند روز اولیه بهبود یافته و همه چیز مانند سابق میشود.

بیماری اسهال و درمان اسهال در کودکان

بیماری اسهال مدفوع آبکی و یا شل و سست است که سه بار یا بیشتر در هر روز اتفاق می‌افتد. تقریبا همه انسان‌ها تجربه اسهال را در طول زندگی خود را داشته‌اند.

بسیاری اوقات اسهال و استفراغ خود به خود پس از طی دوره‌ای بهبود پیدا می‌کنند. اما در این دوره آب و املاح بدن کم می‌شوند که باید این کمبود را با خوردن مایعات سالم جبران کرد.

درمان اسهال در کودکان زیر دو سال

اسهال کودکان زیر دو سال اگر با درمان خانگی و تغییر رژیم غذایی دو روزه خوب نشد با پزشک مشورت کنید:
1-آنتی بیوتیک
برای درمان اسهال با منشا باکتریایی و انگلی آنتی بیوتیک تجویز میشود که باعث از بین بردن عفونت و علائم آن می شود. در مورد اسهال ویروسی باید 4 تا 5 روز صبر کنید بعد درمان آغاز شود.
2- از دست دادن آب بدن کودک
پیشگیری برای از دست دادن آب بدن کودک مهمترین اقدام است. که معمولا از محلول های دهانی دهیدراسیون استفاده میشود. اگر کودک شما استفراغ میکند از سرم استفاده کنید.
3- درمان بیماری های منجر شده به اسهال
اگر اسهال بخاطر بیماری های دیگر مانند بیماری التهابی روده بزرگ اسهال شده است ابتدا باید بیماری را برطرف کرد.
4- پروبیوتیک
این میکروارگانیسم ها بطور طبیعی در ماست وجود دارد. به کودک محصولات پروبیوتیک را بدهید.

افزایش مصرف چربی و فیبرموجب درمان اسهال در کودکان

اسهال کودکان نوپا یک نوع اسهال مزمن است و ممکن است برخی از کودکان نوپا را تحت تاثیر قرار دهد. در چنین مواردی، باید میزان چربی و فیبر را در رژیم غذایی آنها افزایش دهید. شما می‌توانید لوبیا، غلات، نان کامل، سبزیجات تازه، میوه‌ها و غیره را برای فرزندتان تهیه کنید.

رژیم غذایی در اسهال کودکان زیر دو سال
رعایت کردن رژیم غذایی کمک زیادی به درمان اسهال کودکان می کند. کودکی که اسهال دارد بهتر است مواد زیر را مصرف کند:
– موز
– سس سیب
– برنج
– ماهی، مرغ، گوشت
– پاستا
– جو
– سبزیجاتی مانند هویج، قارچ، چغندر
– سیب زمینی
– تخم مرغ پخته
– ماست و پنیر( اگر مصرف ماست و پنیر اسهال را بدتر کرد حذف کنید)درمان اسهال در کودکان
درمان اسهال در کودکان, مهمترین اقدامات در درمان اسهال,اسهال کودکان , رفع و بهبود اسهال کودکان,علایم اسهال کودکان , اسهال نوزادانو درمان ,عوارض اسهال کودکان

 موز

این میوه حاوی مقدار فراوانی از مواد مغذی ضروری است، بنابراین به عنوان غذای کاملی برای کودکان نوپا در نظر گرفته شده‌است. پتاسیم موجود در موز که یک الکترولیت ضروری است برای عضلات مفید است و شیمی خون کودک را تنظیم می‌کند. این میوه همچنین یک منبع غنی از روی، آهن، منیزیم، کلسیم، ویتامین C، ویتامین B۶ و ویتامین A است. موز حاوی شیرینی طبیعی است، بنابراین کودکان آن را دوست دارند. موز همچنین می‌تواند برای فرزند شما انرژی زیادی فراهم کند که برای رشد و توسعه او مفید است. هرچند، موز نرسیده می‌تواند باعث یبوست شود، بنابراین باید از مصرف آن پرهیز کرد. شما می‌توانید در هنگام بهبودی اسهال، به کودک‌تان موز بدهید، زیرا می‌تواند جای الکترولیت از دست رفته را بگیرد.

ارسال شده در تاریخ 10 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع فرزند
بازدید : 1,058
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.