فواید اسیدهای چرب امگا ۳ به خصوص در کاهش وزن و سوزانندن چربی

فواید اسیدهای چرب امگا ۳ به خصوص در کاهش وزن و سوزانندن چربی

فواید اسیدهای چرب امگا ۳

ماهی اغلب “غذای مغز” نامیده میشود، اما برای سایز دور کمر شما نیز مفید است !

اسیدهای چرب امگا ۳ ماهی میتواند به سوزاندن چربی کمک کند و ماهی قزل آلا منبع خوبی است.

 ماهی ها دارای مقدار زیادی پروتیین هستند که علاوه بر تامین نیازهای بدن تمایل به خوردن غذا را در فرد کاهش داده و اشتها را کم می کنند .

فواید اسیدهای چرب امگا ۳,امگا3 و کاهش وزن ,تاثیر اسید های چرب مانند امگا 3 بر سوزانندن چربی, خواص امگا 3 ,امگا ۳ و منابع آن ,مواد غذایی حاوی امگا 3 کدامند

این اسیدها از رسوب و انباشته شدن کلسترول در جدار رگ‌ها جلوگیری می‌کنند. در لطافت پوست و مو مفید هستند. در برابر آثار زیان بخش اشعه ایکس تا حدودی از بدن محافظت می‌کنند. با بیماری‌های قلبی مبارزه می‌کنند و برای کاهش دادن وزن و همچنین سوختن چربی‌ها مؤثر هستند.
این اسیدها برای رشد کودکان مفید هستند و برای رشد ناخن‌ها نیز مؤثر می‌باشند. همچنین از ریزش مو جلوگیری می‌کنند و برای بهبود و مداوای زخم‌ها مفید هستند. رشکا که نوعی بیماری پوستی است به وسیله مصرف این اسیدها قابل معالجه است. این اسیدها به منظور درمان اگزما و سودا مفید هستند و اگر به صورت خارجی (از روی پوست) استفاده شوند پوست را سالم و شفاف نگه می‌دارند. فواید اسیدهای چرب امگا ۳

امگا 3 دقیقاً چیست؟
امگا 3 یکی از اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان برخی چربی‌ها وجود دارد و ویژگی‌های خاصی دارد. این اسیدهای چرب را به این دلیل ضروری نامیده‌اند که اولاً برای ادامه حیات بدن کاملاً ضروری است و ثانیاً چون توسط خود بدن انسان قابل تولید نیست، حتماً باید از طریق رژیم غذایی با مکمل‌ها تأمین شود.

در واقع بدن انسان برای برطرف کردن نیازهای خود به مواد تغذیه‌ای ازجمله اسیدهای چرب و پروتئین نیاز دارد.
اسیدهای چرب از اجزای تشکیل‌دهنده چربی‌هاست که بدن قادر به تولید انواع ضروری آن نیست و باید از طریق ماده غذایی تأمین شود.

می‌گویند امگا 3 خواص بی‌شماری دارد. این خواص چیستند؟
چربی‌ها در ساختمان سلولی بدن و به خصوص سلول‌های مغزی شرکت دارند. اسیدهای چرب امگا 3 از این نظر نقش‌های به خصوصی را ایفا می‌کنند؛ تحقیقات نشان داده‌اند امگا 3 تأثیر مثبتی در روند درمان میگرن، استرس، تنش‌های عصبی و افسردگی دارد. به طوری که اگر روزانه 2 گرم امگا 3 خالص به بیماران مبتلا به میگرن داده شود، در برخی موارد میگرنشان کنترل می‌شود.

در سایر بیماری‌ها چطور؟
مطالعه‌های اخیر نشان داده‌اند، امگا 3 نه تنها در پیشگیری از برخی سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی بلکه در کاهش عوارض شیمی‌درمانی نیز موثر است. مصرف امگا 3 در بیماران مبتلا به سرطان پستان به خصوص بیمارانی که تحت شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند و دچار اختلال‌های عصبی هستند و اعصاب دست و پای آن‌ها دچار گزگز و درد شدید می‌شود، مفید است.

بهترین منابع اسید چرب امگا 3 انواع ماهی و آبزیان، تخم کدو و تخم کتان و گردو است. در واقع منبع امگا 3 در ماهی‌هایی مانند ماهی آزاد، قزل‌آلا، تن، اسقومری و شاه‌ماهی تعریف می‌شود
در این بیماران مصرف این اسید چرب تحمل شیمی‌درمانی را بالا می‌برد. همچنین امگا 3 می‌تواند عوارض عصبی ناشی از دیابت را کاهش دهد. تحقیقات در زمینه تأثیر امگا 3 بر ام‌اس نیز در دست انجام است و نتایج موثری نیز به دست آمده. طبق بررسی‌ها، مکمل این اسید چرب، پیشرفت ام‌اس را کند می‌کند.

امگا 3 علیه بیماری‌ها
مصرف امگا 3 در واقع می‌تواند برای مبتلا نشدن به مجموعه‌ای از بیماری‌ها مفید باشد که برخی از این موارد را مرور می‌کنیم.

* اولین و مهم‌ترین تأثیری که امگا 3 به آن معروف شده، نقش آن در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی است.

* امگا 3 باعث بهبود خلق و خو، رفتار و شخصیت اشخاص می‌شود. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که میزان اسیدهای چرب امگا 3 در خون آن‌ها کم است، نسبت به دیگران رفتار متغیرتر و دیدگاه منفی‌تری دارند و دارای علائم خفیف افسردگی هستند، در عین حال افرادی که اسیدهای امگا 3 بیشتری در خون خود دارند، سازگارترند.

* رژیم غذایی سرشار از امگا 3 مانع خشکی و ریزش مو می‌شود.

*‌ به گفته پزشکان، سالمندان برای پیشگیری از آلزایمر غذاهای حاوی امگا 3 مصرف کنند.

* سلامت مغز و پیشگیری از افسردگی

بخش اصلی مغز از چربی ساخته شده است، زمانی که مقدار کافی از اسیدهای چرب امگا 3 از طریق جریان خون به مغز برسد به بهترین شکل به فعالیت خود ادامه می دهد. اسیدهای چرب غیر اشباع ارتباط بین سلول های مغز را تسریع و از التهاب در بخش های مختلف مغز کاسته و کمک به کاهش روند پیری سلول ها می نمایند.

در کنار درمان استاندارد پزشکی استفاده از مکمل های امگا 3 کمک به بهبود وضعیت در بیماران مبتلا به آلزایمر و افسردگی می کند.

* پوکی استخوان و درد مفاصل

 پوکی استخوان یک بیماری شایع در افراد مسن و بالای 50 سال است، خانم ها بیش از آقایان به آن مبتلا می شوند، یکی از دلایل اصلی پوکی استخوان افت میزان هورمون های ترشح شونده از غدد فوق کلیوی است که بعد از سن یائسگی رخ می دهد. امگا 3، ویتامین D و عناصر روی و منیزیم کمک به تقویت غدد فوق کلیوی و ترشح بیشتر هورمون هایی می کنند که در متابولیزم کلسیم و پیوند آن به استخوان ها نقش دارند.

بسیار مهم است که خانم ها از 40 سالگی برای جلوگیری از بروز پوکی استخوان در سنین بالا و مشکلات مفاصل با یک برنامه غذایی متعادل و استفاده از مکمل های غذایی میزان کافی کلسیم، منیزیم، روی، ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 دریافت کنند. بیماری پوکی استخوان بویژه در زنان بالای 55 سال درمان قطعی ندارد و صرفا می توان از روند پیشرفت آن جلوگیری نمود.

در مواردی که فرد دچار مشکلاتی از قبیل درد و سایش مفاصل است مصرف امگا 3 در کنار سایر ترکیبات مفید برای غضروف ها از قبیل گلوکزامین و کندرویتین کمک به بهبود وضعیت بیمار می کند.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و از ما شارژ رایگان موبایل جایزه بگیرید
لینک کوتاه این مطلب: http://bit.ly/2V6xXPR
نوشته شده توسط در تاریخ 17 اردیبهشت 1398 با موضوع مطلب علمی | بازدید : 22
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *