نکات ایمنی شنا به ویژه آب‌تنی و شنا در رودخانه‌ها و دریاها

نکات ایمنی شنا به ویژه آب‌تنی و شنا در رودخانه‌ها و دریاها

نکات ایمنی شنا

هشدار، در تعطیلات مراقب آب‌تنی و شنا در رودخانه‌ها و دریاها باشید، غرق ‌میشوید !

 کودک در چالوس و هراز طی یک ماه اخیر غرق شده‌اند، ۲۸۸ نفر هم از ابتدای فروردین تا ۱۰ خرداد، بر اثر غرق شدگی کشته و مصدوم شدند.

 با توجه به افزایش غرق‌شدگی در رودخانه‌ها و دریا توصیه میشود این  نکات ایمنی را حتما رعایت کنید.

نکات ایمنی شنا, نکات ایمنی شنا در استخرها و دریا ,توصیه هایی برای شنا در رودخانه ها ,آب‌تنی و شنا در رودخانه‌ها و دریاها,مراقبت ویژه کودکان در دریا

شناکردن یکی از فعالیت‌های تفریحی رایج در ماه‌های گرم تابستان است، اما نباید نکات ایمنی اساسی را فراموش کرد.

هر سال عده زیادی در هنگام شنا کردن دچار شکستگی، پیچ‌خوردگی، رگ‌به‌رگ ‌شدگی و کبودشدگی می‌شوند. با کمی احتیاط می‌توان از این صدمات جلوگیری کرد.

این نکات ایمنی را هنگام شنا کردن به یاد داشته باشید

هرگز به تنهایی شنا نکنید و نگذارید دیگران به تنهایی شنا کنند.

کودکان را در هنگام شنا کردن همه اوقات تحت نظر داشته باشید. هر کسی که نزدیک آب مراقب کودکان است، باید احیای قلبی- عروقی را بداند و بتواند یک کودک را نجات دهد.

هرگز هنگامی که احساس خستگی، سرما یا گرمای مفرط می‌کنید، شنا نکنید.

همیشه عمق آب را امتحان کنید تا اطمینان حاصل کنید که عمق آن برای شیرجه‌رفتن مناسب باشد.

هنگامی در آب‌های آزاد مانند دریا یا دریاچه شنا می‌کنید، این نکات را در نظر داشته باشید.

به دقت وضع آب و هوا را در نظر داشته باشید.
در حین توفان،مه یا بادهای قوی به دریا نروید.

بعد از توفان برای شنا به دریا نروید، اگربه نظر می‌رسد آب دارد بالا می‌‌آید یا سیلاب رخ می‌دهد.

هنگام شیرجه‌رفتن از روی تخته شیرجه این نکات را در نظرداشته باشید:

در هر بار تنها یک نفر روی تخته شیرجه برود.

تنها از انتهای تخته پرش، شیرجه را انجام دهید.

پس از شیرجه با شناکردن از تخته شیرجه دور شوید، تا جا برای شیرجه نفر بعدی باز شود.

در ایمنی شنا در دریا باید به نکات زیر توجه کرد:
قبل از شیرجه عمق آب را امتحان کنید.
در شنای شبانه دو برابر احتیاج کنید.
در آفتاب گرفتن زیاده‌روی نکنید.
در دریای طوفانی شنا نکنید.
به کودکان دائم توجه کنید.
در ایمنی شنا در استخر باید به نکات زیر توجه کرد:
بهداشت فردی را قبل از ورود به آب رعایت کنید.
در محیط لیز اطراف استخر ندوید.
از وسایل شخصی و بهداشتی استفاده کنید.
اگر بیماری صرع، هپاتیت و… دارید از پیش به مربی بگویید.
آب استخر را نخورید.
در طول شنا چند بار کودکان را به دستشویی ببرید.

– از شنا کردن بلافاصله پس از بارش باران در آب‌های آزاد خودداری کنید. باران عمدتا آلودگی‌ها را شسته و به نزدیکی زمین‌های اطراف دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، دریاها و نهرها می‌آورد.
– مراقب وجود لوله‌های پوسیده در کنار دریا باشید و هرگز در نزدیکی آنها شنا نکنید چرا که آبی که از این لوله‌ها خارج می‌شود حاوی آلودگی‌های بسیاری است.
– از شناکردن در آب‌های حاوی زباله، مواد چربی و سایر پس مانده‌های جامد خودداری کنید،‌ این آبها حاوی میکروارگانیسم‌های بیماریزا هستند.
همچنین محققین عنوان می کنند که آب استخرها می تواند موجب آلرژی یا تشدید بیماری آسم می شود . در واقع ، موادی که برای تصفیه و میکروب زدایی آب استخرها استفاده می شود، مشخصاً کلر، باعث ایجاد برخی آلرژی ها می شود. نکته مهم این است که میزان مصرف کلر از نظر بهداشتی ، استاندارد مشخصی دارد. اما مصرف کم آن باعث ازدیاد میکرب ها وقارچ ها می شود و از سوی دیگر، مصرف زیاد آن آلرژی زا و تشدید کننده بیماری است. این آلرژیها، علائم چشمی به صورت قرمزی ، خارش ، ریزش اشک و تحریک و سوزش چشم ویا علائم بینی مثل عطسه ، آبریزش ، خارش و گرفتگی بینی ایجاد می کنند. دربیماران مبتلا به آسم نیز علائمی چون سرفه ، خس خس وتنگی نفس دیده می شود. این علائم ، زمانی که فرد درآب است یاحتی ساعت ها بعد ازتماس با آب ، می تواند بروز کند یا تشدید شود.

اینستاگرام شاپ پاتوق

ارسال شده در تاریخ 23 ژوئن 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع گوناگون
بازدید : 301
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.