با دست غذا خوردن فواید شگفت انگیز با دست غذا خوردن

‏با دست غذا خوردن فواید شگفت انگیز با دست غذا خوردن

با دست غذا خوردن بهترین فواید شگفت انگیز با دست غذا خوردن لذت غذ خوردن دو چندان می شود . تاثیر غذا خوردن با دست  بر بیماری ها را در مقاله زیر بخوانید

?فواید شگفت انگیزِ با دست غذا خوردن!

شاید برایتان عجیب باشد اما واقعیت این است که غذا خوردن با دست، برخلاف تمام آموزش‌هایی که از دوران بچگی به شما داده شده، فوایدی برایتان دارد.

با دست غذا خوردن,  فواید شگفت انگیز با دست غذا خوردن,چگونگی با دست غذا خوردن , فواید با دست غذا خوردن,  تاثیرغذا خوردن با دست بر بیماری ها ,کاهش اثرات بیماری

۱. خوردن را به یک تجربه‌ی حسی تبدیل کنید طبق فلسفه‌ی آیورودای هندی (علم زندگی و عمر طولانی)، هر انگشت هر دست به یکی از عناصر پنجگانه مربوط است:

انگشت شست به فضای خالی مربوط است.
انگشت اشاره به هوا مربوط است.
انگشت میانی به آتش مربوط است.
انگشت حلقه به آب مربوط است.
انگشت کوچک به خاک مربوط است.

وقتی از طریق دست‌های‌تان از غذایی که می‌خورید لذت می‌برید، فرایند خوردن باعث تحریک این عناصر شده و غذایی را که می‌خورید انرژی بخش می‌کند. این اتفاقی است که باعث حفظ تعادل تمام عناصر شده و شما را هم سالم نگه می‌دارد.

۲. دست‌ها به عنوان یک سنسور طبیعی عمل می‌کنند وقتی با قاشق و چنگال غذا می‌خورید، غذا را مستقیما به دهان می‌برید و ذهن شما نمی‌تواند دما یا بافت غذا را پیش از خوردن حس کند.
به همین دلیل است که گاهی غذای خیلی داغی را در دهان می‌گذارید و زبان‌تان می‌سوزد.اما وقتی با دست غذا می‌خورید اعصابی که در نوک انگشتان است دمای غذا را حس کرده و اگر داغ بود آن را به دهان نخواهید برد. همچنین اعصاب موجود در نوک انگشتان دست، سیگنالی به مغزتان می‌فرستند که خبر می‌دهند چه چیزی قرار است بخورید و این باعث ترشح هورمون‌ها و آنزیم‌های مناسب گوارشی شده و به شما کمک می‌کند مزه‌ی غذا را بهتر حس کنید.

۳. کمک به هضم غذا
در کف دست و انگشتان آن، هم باکتری‌های خوب وجود دارد و هم باکتری‌های بد. باکتری‌های خوب از شما در برابر میکروب‌های مضر موجود در محیط محافظت می‌کنند. وقتی شما با قاشق و چنگال غذا می‌خورید این باکتری‌ها به روده‌تان نمی‌رسند.

از طرفی دیگر، وقتی شما بادست‌های‌تان غذا می‌خورید، باکتری‌های مفید موجود در انگشتان، به دهان منتقل شده، بلعیده شده و به قسمت‌های مختلف بدن می‌روند.

با دست غذا خوردن,  فواید شگفت انگیز با دست غذا خوردن,چگونگی با دست غذا خوردن , فواید با دست غذا خوردن,  تاثیرغذا خوردن با دست بر بیماری ها ,کاهش اثرات بیماری

این اتفاق باعث گوارشی سالم در روده‌ها شده و جلوی گسترش باکتر‌ی‌های مضر را در روده‌‌‌ها می‌گیرد. ضمنا وقتی شما با دست‌های خود غذا را لمس می‌کنید، سیگنالی به مغز ارسال می شود که هورمون‌‌ها و آنزیم‌های گوارشی را ترشح کند.

بسته به نوع غذا، مغز متابولیسم را مدیریت می‌کند تا عملکرد مناسبی داشته باشد؛ چیزی که برای گوارش بهتر غذا ضروریست.

۴. کاهش احتمال دیابت نوع دوم
استفاده از قاشق و چنگال باعث می‌شود سریع‌تر و راحت‌تر غذا بخورید. اما این راحتی می‌تواند باعث بهم خوردن تعادل قند خون در بدن هم بشود و در نهایت شما را در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم قرار بدهد.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ انجام شده و نتایج آن در نشریه‌ی انجمن درون‌ریزشناسی اروپا منتشر شد گزارش می‌دهد :

افرادی که غذای خود را با ولع و با سرعت می‌خورند، ۲.۵ برابر بیشتر از آنهایی که آهسته غذا می‌خورند مستعد ابتلا به دیابت نوع دوم هستند.

۵. هوشمندانه‌تر غذا خوردن
مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ صورت گرفت و نتایج آن در نشریه‌ی طب بریتانیا منتشر شد گزارش می‌دهد که خوردن تا مرز سیری و سریع خوردن، احتمال چاقی را هم بیشتر می‌کند.
اما زمانی که با دست غذا می‌خورید، به چیزی که می‌خورید توجه بیشتری می‌کنید و نسبت به مقدار غذایی که می‌خورید، آگاه‌تر هستید. همچنین هنگام غذا خوردن با دست، دیگر به سختی می‌توانید کار دیگری انجام دهید چون دست‌های‌تان کاملا مشغول هستند که همین باعث کاهش ناآگاهانه غذا خوردن می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین علت‌های افزایش وزن است.

۶. بهداشت بیشتر
هرچند احتمالا فکر می‌کنید با دست غذا خوردن، یک کار غیربهداشتی است اما واقعیت دقیقا برعکس است!

افرادی که عادت به غذا خوردن با دست دارند، همیشه قبل از نشستن پای سفره، دست‌های‌شان را می‌شویند. همچنین همه‌ی ما به طور کلی عادت داریم در طول روز چندین بار دست‌های خود را بشوییم؛ بهداشت دست‌ها، همه جا یک عادت است. اما قاشق و چنگال و سایر ظروف، معمولا سریع شسته می‌شوند و همیشه هم کاملا تمیز نیستند.

ارسال شده در تاریخ 23 اکتبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,600
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.