فاصله بین مصرف شام و زمان خواب و تاثیر آن بر سلامتی افراد

فاصله بین مصرف شام و زمان خواب و تاثیر آن بر سلامتی افراد

فاصله بین مصرف شام و زمان خواب , تاثیر زمان خواب بر سلامتی افراد, فاصله بین مصرف شام و زمان خواب چقدر باشد ؟ , کمترین فاصله بین مصرف شام و زمان خواب , فاصله بین مصرف شام و زمان خواب و تاثیر آن بر سلامتی افراد ,

حداقل فاصله بین مصرف شام و زمان خواب باید حدود 3ساعت باشد.

خوابیدن باشکم پر باعث :

انسداد عروق
دیدن خوابهای پریشان

بوی بددهان و… میشود.

 فاصله بین مصرف شام و زمان خواب , تاثیر زمان خواب بر سلامتی افراد, فاصله بین مصرف شام و زمان خواب چقدر باشد ؟ , کمترین فاصله بین مصرف شام و زمان خواب , فاصله بین مصرف شام و زمان خواب و تاثیر آن بر سلامتی افراد ,

خواب کافی یک نیاز است، نه یک تفنن!

خواب کافی و کیفیت آن مستقیما روی عملکرد حالت بیداری تان تاثیر می گذارد. این آثار شامل مواردی مثل نیروی بدن، توازن احساساتی، خلاقیت، سرزندگی جسمی و حتی وزن تان می شود. هیچ فعالیت دیگری نمی تواند به شما اینقدر سود برساند. تازه با کم ترین تلاش!

خوابیدن فقط این نیست که بدن تان کاری انجام ندهد. وقتی استراحت می کنید، ذهن تان هنوز درگیر است و به تعداد زیادی فعالیت محافظتی-زیستی، که به بدن‌تان کمک می کند در شرایط ایده آل باقی بماند، سرکشی می کند و شما برای روز پیش‌رو آماده می شوید.

اگر زمان خواب تان برای بازیابی کافی نباشد، قدرت کافی برای کار کردن، یادگیری، خلاقیت و برقراری ارتباطی که شایسته ی توانایی‌هایتان باشد را نخواهید داشت. اگر دائما کمبود خواب داشته باشید، باید خودتان را برای یک اختلال ذهنی و جسمی حسابی آماده کنید.

اما خبر خوب این‌جاست که لازم نیست بین سلامتی و بهره وری یکی را انتخاب کنید: به محض این‌که خوابیدن به اندازه ی کافی را شروع کنید، انرژی و بازده تان بالا می رود. در واقع، متوجه می شوید که در طول روز کارهای بیش تری انجام می دهید.

 چقدر فاصله زمانی باید بین غذا خوردن و خواب باشد؟

برای خواب بعدازظهر حدود نیم تا یک ساعت فاصله کافی است و بهتر است این مدت صرف پیاده روی ملایم یا مطالعه در حالت نشسته و فعالیت های آرام بدنی شود ولی در مورد خواب شبانه فاصله بین وعده غذایی شام و به رختخواب رفتن باید بیشتر و حداقل بین ۳ تا ۴ ساعت باشد.

برای اینکه خواب شبانه راحت تری داشته باشیم

خوردن چه غذاهایی را به عنوان شام توصیه می کنید؟ شام اصلی بهتر است شامل انواع گوشت بدون چربی به اندازه یک واحد مصرفی، انواع ماکارونی ها، نان سبوس دار، سیب زمینی و برنج که منابع طبیعی اسیدهای آمینه به خصوص تریپتوفان هستند، سفیده تخم مرغ، سالاد با سس های طبیعی مانند روغن زیتون، آب نارنج، آبغوره و ماست کم چرب، انواع سبزی های برگ سبز مانند اسفناج و کاهو، انواع توت ها مانند شاتوت و توت فرنگی و سبزی های معطر از قبیل ریحان و شوید باشد. دقت کنید که حجم شام خیلی زیاد نباشد تا احساس سنگینی به شما دست ندهد.
در این صورت ممکن است نیمه شب احساس گرسنگی به وجود بیاید و … برای اینکه این اتفاق نیفتد و فاصله بین وعده غذایی شام و صبحانه زیاد نشود باید قبل از خواب یک میان وعده مناسب مانند یک لیوان شیر کم چرب با یک قاشق عسل یا ۲ عدد خرما (برای دیابتی ها یک خرما کافی است)، یک تکه نان سنگک، بیسکویت سبوس دار بدون جوش شیرین یا یک عدد موز یا سیب بخورید. این مواد غذایی حاوی تریپتوفان هستند همان اسیدآمینه ضروری که باعث ترشح سروتونین می شود و خواب راحت را به ارمغان می آورد.
در مورد توصیه به شیر نوشیدن، بعضی افراد اگر قبل از خواب مایعات بنوشند دچار تکرر ادرار شبانه و بی خوابی می شوند. این موضوع در مورد افراد مختلف متفاوت است و من فکر نمی کنم یک لیوان شیر مشکلی پیش بیاورد ولی اگر کسی دچار ناراحتی شد، می تواند شیر را یک ساعت قبل از خواب بنوشد.
چه مواد غذایی مانع از خواب راحت شبانه می شوند؟
خوراکی هایی که در خواب شبانه عمیق و به هنگام اختلال ایجاد می کنند عبارتند از: قهوه، نوشابه های گازدار، چای پررنگ، شکلات و کاکائو، فلفل های تند، دسرهای چرب و شیرین، سس های چرب، غذاهای تند و ادویه دار و خوراکی های خیلی شیرین که هضم آسانی ندارند و موجب نفخ و ناراحتی گوارشی می شوند. پس بهتر است از غروب به بعد، از خوردن این غذاها و نوشیدنی ها پرهیز کنیم تا خواب آسوده ای داشته باشیم.
ارسال شده در تاریخ 15 آگوست 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,264
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.