نصیحت یا توضیح زیاد برای فرزندتان آیا تاثیر سازنده ای خواهد داشت

نصیحت یا توضیح زیاد برای فرزندتان در مقابل رفتار نادرست  آنها بدترین روش است

نصیحت یا توضیح زیاد برای فرزندتان  از زیاد حرف زدن برای فرزندتان جداً خودداری کنید. اگر چه حرف زدن با بچه ها لازم و مفید است اما زیاد حرف زدن تاثیر سازنده ای ندارد.

آنچه را قبلا گفته اید تکرار نکنید!
چیزی را که فرزندتان خود می داند، به او نگویید. بیشتر مواقع او از اشتباهش آگاه است، پیامد طبیعی رفتار، خود بهترین آموزگار است!
تکرار موجب اختلال در ارتباط سالم، اوقات تلخی، بگو مگو و استیصال می شود!
گاهی هنگام خطای فرزندتان سکوت کنید!
زیاده گویی مقدمه نشنیدن است.

در مورد بچه‌ها چه باید کرد؟ خانواده‌ها, تمدن‌های کوچک هستند; تجربه و تحقیقات نشان می‌دهند که آن‌ها بهترین وسیله پرورش نسل جوان خود در بزرگسالی هستند. اما خانواده‌ها زندان‌ها هستند که می‌توانند افراد را برای زندگی تغییر دهند و ترتیبات شخصی آن‌ها نابرابری فوق‌العاده‌ای برای جامعه فراتر از آن ایجاد کند.

فرزند پروری, معماهای بی‌پایانی وجود دارد راه خود را بین پرتاب یک پوشش محافظ دور کودکان خود, و دانستن اینکه تنها با بیرون کشیدن گوشته است که می‌توانند به استقلال لازم برای شما و آن‌ها دست یابند. همچنین پیامدهای اجتماعی مخرب از انتخاب‌های خانواده شما وجود دارد. دلت می‌خواهد? در اوقات محافظه کارانه, ما بیشتر درباره مزایای خانواده می‌شنویم, بیش از حد در مورد خانواده می‌تواند هم برای کودکان و هم برای جامعه گسترده‌تر بد باشد.

نصیحت یا توضیح زیاد

بعضی وقت‌ها بچه‌ها ما را ناامید می‌کنند.

آن‌ها اشتباه می‌کنند، رفتار بد می‌کنند و یا به سادگی نمی‌توانند استانداردهای ما را برآورده کنند.

ممکن است صادق باشید و به کودکان بگویید که چه احساسی دارید.

من از تو ناامید شدم.”

اما آزمایش‌ها نشان می‌دهند که این بهترین رویکرد نیست.

مشکل این است که انتقاد شخصی می‌تواند به عنوان یک قضاوت در مورد محدودیت‌های ذاتی فرد تفسیر شود.

زمانی که کودکان چنین اظهاراتی را شنیدند، شما بسیار تنبل هستید و یا من از شما ناامید شده‌ام، آن‌ها ممکن است آن را در قلب  وذهن خود داشته باشند . آن‌ها ممکن است نتیجه بگیرند که ذاتاً پایین‌تر هستند و احساس درماندگی می‌کنند که تغییر کنند. آن‌ها هیچ تلاشی برای یادگیری اشتباه‌ات خود نمی‌کنند و یا خود را بهبود می‌بخشند.

اما بهترین راه برای بدست آوردن نتایج مثبت که رفتار را تغییر دهید؟ بچه‌ها را تشویق کنید که بهتر عمل کنند؟

 تحقیق در همان جهت. زمانی که ما بر روی تقویت آنچه که انجام داده‌اند بهتر است، به جای مجازات آنچه که مرتکب شده‌اند، بهتر است.

به عنوان مثال، مطالعات نشان می‌دهند که نوع درست تحسین تشویق به تلاش‌های کودکان، استراتژی‌ها، و یا کارهای خوب می‌تواند به کودکان الهام بخشد تا تلاش کنند.

به طور کل صحبت کردن با فرزند خود در مورد درست و نادرست و انجام کارها و یا نشان دادن رفتار مناسب در موقعیت ها و تعرف و تمجید به اندازه از فرزندان بهترین راه ارتباطی والدین با آنها هست. اما اگر اینراه از در نصیحت و زیاده گاویی باشد فرزندان دیگر به حرف ها آنگونه که باید گوش نمی دهند و از اهمیت این رابطه می کاهند.


 

ارسال شده در تاریخ 3 دسامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع فرزند
بازدید : 891
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.